Cîmpeanu: O şcoală intră în online când cel puţin jumătate din clase au activitatea fizică suspendată
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că se păstrează regula intrării în online a întregii şcoli atunci când cel puţin jumătate din numărul de clase au activitatea fizică suspendată.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri că se păstrează regula intrării în online a întregii şcoli atunci când cel puţin jumătate din numărul de clase au activitatea fizică suspendată.
El a spus că suspendarea activităţii cu prezenţă fizică a unei clase sau grupe se face atunci când se înregistrează trei cazuri de infectare în 7 zile consecutive.
"Pragul este de 75%, un prag care nu este atins în niciunul dintre judeţele României în prezent. Din perspectiva educaţiei, luni, şcolile şi toate grădiniţele din România vor putea să funcţioneze cu prezenţă fizică. Cea de-a doua schimbare este a suspendării activităţii cu prezenţă fizică în fiecare clasă din şcoală sau în fiecare grupă din grădiniţă atunci când sunt trei cazuri de infectare în 7 zile consecutiv. Se păstrează regula intrării în online a întregii şcoli atunci când cel puţin jumătate din numărul de clase au activitatea fizică suspendată", a spus Cîmpeanu, într-o conferinţă de presă.
Potrivit acestuia, suspendarea activităţii clasei se face prin decizia Consiliului de Administraţie al şcolii respective, iar suspendarea activităţii fizice la nivelul întregii unităţi de învăţământ se face prin decizia Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, respectiv CMBSU.
"Aceste schimbări sunt detaliate în ordinul comun ministrul Sănătăţii- ministrul Educaţiei care a fost semnat şi trimis la Monitorul Oficial, urmează să se publice în maxim 2-3 ore, în care sunt clarificate absolut toate aspectele ce ţin de funcţionarea şcolilor atât din perspectiva educaţiei, cât şi sanitară. (...) Ne-am decuplat atât de rata de incidenţă a infectărilor, cât şi de rata de vaccinare a personalului din învăţământ. (...) Dată fiind specificitatea variantei Omicron, s-a propus, s-a explicat, s-a analizat în profunzime schimbarea modului de abordare către gradul de încărcare a mediului spitalicesc", a susţinut ministrul Educaţiei.